Kedden, március 10.-én az ET Research- nél járt a Műhely, akik a szemkamerás kutatások piacvezetői.
Seres Attila, projektmenedzser bemutatta nekünk egy kicsit a céget, illetve, hogy mit kell tudni a szemkamerás kutatásról. Hogyan épül fel, mit vizsgálnak, milyen problémákra nyújtanak egyedi megoldásokat. Elsősorban azt vizsgálják, hogy mi a tudattalan vásárlói döntések háttere, a vásárlók döntési folyamatait elemzik, különböző promóciók hatékonyságát vizsgálják, vásárlói érzelmek, motiváció típusok meghatározása a cél.
Holisztikus vásárlói kutatás
A hagyományos verbális kutatások a TUDATOS folyamatokra adnak választ. Neuromarketing kutatások szerint, a döntések 75-80% -a tudattalan, automatikus, és érzelmi alapú.
A megbízhatóbb információk megszerzéséhez a TUDATTALAN döntések vizsgálatára van szükség. Ez az újfajta megközelítés a holisztikus vásárlói kutatás, mely a miértekre ad választ. A tudatos és tudattalan döntések elemzésében segít az arcleolvasó rendszer, illetve a szemkamera.
Az arcleolvasó rendszer modellezi az arcot, közel 500 pontját figyeli.
6 alapérzelem vizsgálatára képes:
1. boldog
2. szomorú
3. ideges
4. meglepett
5. ijedt
6. felháborodott
Minden embernek van egy ún. alap arckifejezése. Ehhez viszonyítva állapítja meg a műszer, hogy + vagy – irányba változik az arckifejezésünk.
A szemkamera
Stabil szemkamerás vizsgálatokkal rövid határidőn belül komplex kiértékelést kaphatunk különböző kreatívjaink hatékonyságáról célcsoporton belül. A vizsgálat során láthatóvá válik potenciális vásárlóink szemével, hogy a kommunikációnk mely elemei, és milyen mértékben keltik fel a figyelmüket, merre vezeti a tekintetüket, illetve, hogy a szöveges üzenetek közül melyek kerülnek elolvasásra.
(A szemkamera másodpercenként 60 infrajelet bocsát ki, mely a pupillát figyeli, illetve a szemgolyón egy fix pont van beállítva, melyek a lehető legpontosabb kutatási eredményt segítik elő.)
A reklámfilmek elemzésekor a szimbólumok értelmezése, a tekintet vezetése, a tudatosuláshoz
elégséges ránézési idők, és az érzelmek kialakulása kerül előtérbe.
A kutatás eredményei megmutatják:
- az emocionális hatást
- eléri- e a célcsoportot
- eléri - e a célját
- min lehet javítani
Látogatásunk végén, a Műhely egyik tagja, jelen esetben Lőrinc, kipróbálhatta, hogy milyen egy szemkamerás vizsgálat. Megnéztük a felvételt, ami akkor készült, amikor viselte a szemkamerát, és láthattuk, hogy merre járt a tekintete.
Úgy gondolom, hogy az ET Research- nél tett látogatásunk jó zárása volt a napunknak. Egy nagyon érdekes, és izgalmas módját ismerhettük meg a marketingkutatásoknak.
Pálos Bettina