Marketing Műhely

Marketing Műhely

Mi tesz egy képességgel rendelkező embert hőssé?

2015. december 03. - Rönky Áron

Idén részt vettünk a 26. Országos Marketing Konferencián, ahol az előadók arra a kérdésre adtak választ előadásaikkal, hogy mit tanulhat egy mai marketinges a hősöktől. Sok különböző megközelítést láttunk, de nekünk Becker György, neuromarketinggel foglalkozó kutató adta szemlélet tetszett a legjobban. A legnagyobb hősök az emberek érzelmeivel foglalkoznak – mondta. Azt nézik, hogy mitől lesz nekik (a fogyasztóknak) jó és nem arról áradoznak, hogy a termékük (szupererő) milyen jó. Az UEP előretörése is ennek sikerességét támasztja alá. Érzelmeik határozzák meg viselkedéseiket, akárcsak a „sima” embereknek.

 

 „A fogyasztó nem azt gondolja, amit érez, nem azt mondja, amit gondol és nem azt teszi, amit mond.” 

 

- állítja Ogilvy. Az érzelmeket képesek vagyunk mérni és megváltoztatni. A fogyasztók és a kultúra viszont folyamatosan változóban vannak, így nagyon fontos kreatívnak és naprakésznek lenni. A hősök attól is olyan érdekesek, hogy mindig beindítják az emberek képzeletét, nem félnek álmaiktól és mindig kitartásra inspirálnak. Ennél többet egy marketinges se kívánhat, ugyanis ha valami megfogja az emberek képzeletét, akkor az annyira tetszik nekik, hogy meg akarják osztani ismerőseikkel és az egész világgal. Annál pedig tudjuk, hogy elképzelni se lehet jobbat, mint hogy egy reklámunk vírusszerűen terjed. A mémgyártás az utóbbi években szinte teljesen kinőtte magát. Ha látunk egy vicces, furcsa vagy meghökkentő dolgot a világban, akkor arról biztosan sorozatgyártásban készülnek majd a mémek, amiket több százezren vagy akár millióan is megosztanak. Geszti Péter szerint ugyan nem lehet előre kitalálni, hogy milyen reklámból kreálnak mémet a fogyasztók, arra azonban minden magyar márkát buzdít, hogy ha valami rendkívüli jelenség, vagy esemény történik, arra azonnal reagáljanak saját márkájukon keresztül. Ahogy ezt jó pár külföldi nagymárka is megtette már, elég csak gondolnunk a bizonyos #TheDress hisztériára, mikor olyan nagy brandek készítettek kék-fekete, illetve arany-fehér csíkos reklámokat, mint a Lego, vagy a Dunkin’ Donuts, vagy az amerikai melegházasság legalizálásakor a Coca-Cola, a Snickers vagy a Starbucks színezte magát szivárványszínűre. A SEO többé nem a keresőoptimalizálást jelenti, hanem a Social Engagement Optimization-t, azaz a fogyasztók elköteleződését, amit csak az érzelmek kiváltásával és megnyerésével lehet elérni. Sas István szerint aki content marketinget használ, az pontosan érti ezt. Az ügyes márka megszólal az épp közbeszédben forgó témákról, amivel azt éri el, hogy az emberek önként és szívesen nézik meg őket és nem azt érzik, hogy erőszakosan rájuk erőltetnek egy reklámot. A fogyasztó elvárja, szereti, ha empatikusak vele, korrektek, figyelnek rá, így szerethetővé válik egy adott brand számára. Egyre több a lojális, tudatos vásárló, akik tudják adataik értékét, mégis megadják, ha kapnak érte cserébe valami számukra hasznosat. Így terjednek el egyre jobban a hűségprogramok, amiket a fogyasztók ismernek és mérlegelik melyik a kedvezőbb számukra. A fogyasztók igényei kerülnek az előtérbe, így született meg például a Starwood Hotel applikációja is, mely által mobillal is nyitható a szállodai szoba. A L’Oréal oldalán ki lehet próbálni fényképünk alapján melyik frizura, smink áll nekünk a legjobban, az Amazon forradalmi technológiájával pedig, már otthonunkból a mosógépünkön megnyomott gombbal rendelhetünk mosószert. Törőcsik Mária szerint mindenki lehet hős, de el kell dönteni hogy minek a hőse akar lenni. A főnöké? A fogyasztóé? A piacé? A lényeg, hogy tartsuk a fentieket és mindig legyünk hűek Önmagunkhoz. Vagy, ahogy Papp-Váry Árpád Tanár úr előadásából is megtudtuk;

 „ Légy mindig Önmagad, kivéve, ha lehetsz Batman

.Akkor inkább legyél mindig Batman.”

 

Kavecsánszki Gergina & Juhász Dóra

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr198138192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása