Marketing Műhely

Marketing Műhely

Marketing a vevő szemszögéből

2015. december 03. - Rönky Áron

 

Kedden, március 10.-én az ET Research- nél járt a Műhely, akik a szemkamerás kutatások piacvezetői.

Seres Attila, projektmenedzser bemutatta nekünk egy kicsit a céget, illetve, hogy mit kell tudni a szemkamerás kutatásról. Hogyan épül fel, mit vizsgálnak, milyen problémákra nyújtanak egyedi megoldásokat. Elsősorban azt vizsgálják, hogy mi a tudattalan vásárlói döntések háttere, a vásárlók döntési folyamatait elemzik, különböző promóciók hatékonyságát vizsgálják, vásárlói érzelmek, motiváció típusok meghatározása a cél.

Holisztikus vásárlói kutatás

A hagyományos verbális kutatások a TUDATOS folyamatokra adnak választ. Neuromarketing kutatások szerint, a döntések 75-80% -a tudattalan, automatikus, és érzelmi alapú.

A megbízhatóbb információk megszerzéséhez a TUDATTALAN döntések vizsgálatára van szükség. Ez az újfajta megközelítés a holisztikus vásárlói kutatás, mely a miértekre ad választ. A tudatos és tudattalan döntések elemzésében segít az arcleolvasó rendszer, illetve a szemkamera.

Az arcleolvasó rendszer modellezi az arcot, közel 500 pontját figyeli.

6 alapérzelem vizsgálatára képes:

1. boldog

2. szomorú

3. ideges

4. meglepett

5. ijedt

6. felháborodott

Minden embernek van egy ún. alap arckifejezése. Ehhez viszonyítva állapítja meg a műszer, hogy + vagy – irányba változik az arckifejezésünk.

A szemkamera

Stabil szemkamerás vizsgálatokkal rövid határidőn belül komplex kiértékelést kaphatunk különböző kreatívjaink hatékonyságáról célcsoporton belül. A vizsgálat során láthatóvá válik potenciális vásárlóink szemével, hogy a kommunikációnk mely elemei, és milyen mértékben keltik fel a figyelmüket, merre vezeti a tekintetüket, illetve, hogy a szöveges üzenetek közül melyek kerülnek elolvasásra.

(A szemkamera másodpercenként 60 infrajelet bocsát ki, mely a pupillát figyeli, illetve a szemgolyón egy fix pont van beállítva, melyek a lehető legpontosabb kutatási eredményt segítik elő.)

A reklámfilmek elemzésekor a szimbólumok értelmezése, a tekintet vezetése, a tudatosuláshoz

elégséges ránézési idők, és az érzelmek kialakulása kerül előtérbe.

A kutatás eredményei megmutatják:

- az emocionális hatást

- eléri- e a célcsoportot

- eléri - e a célját

- min lehet javítani

Látogatásunk végén, a Műhely egyik tagja, jelen esetben Lőrinc, kipróbálhatta, hogy milyen egy szemkamerás vizsgálat. Megnéztük a felvételt, ami akkor készült, amikor viselte a szemkamerát, és láthattuk, hogy merre járt a tekintete.

Úgy gondolom, hogy az ET Research- nél tett látogatásunk jó zárása volt a napunknak. Egy nagyon érdekes, és izgalmas módját ismerhettük meg a marketingkutatásoknak.

 

Pálos Bettina

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr958137898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása