Marketing Műhely

Marketing Műhely

Orrba - szájba - fülbe marketing

2015. december 03. - Rönky Áron

Ugyan egyenként sosem lesznek az értékesítés fő zászlóshajói, a jó illat, a gusztusos megjelenítés vagy akár a megnyerő zene, ugyanúgy nélkülözhetetlen elemei a hatásos reklámnak mint a csábító ár akció vagy a közvetített üzenet.

Hogy mikor melyiket és mennyire kell használni az már szituáció függő, de a BKF szárnya alatt megrendezett ‘Orrba - szájba- fülbe marketing’ előadás meghívott szakértői számos

pozitív és kiemelkedően pozitív példával szolgáltak bizonyításképp a hallgatóságnak.

Csak hogy egyet mondjak:

Ágoston László, operaénekes a reklámban elhelyezett zene szerepébe avatott be minket.

Bár az opera olyan távol áll tőlem mint Makótól az opera, szerencsére hétköznapi, sokak által ismert reklámokon mutatta be a zene márkaépítő erejét.

Nem hiszem, hogy volt valaha bárki aki csak azért fizetett be egy last minute békéscsabai templom túrára, mert a kedvenc Slipknot száma festette alá a reklám minden pillanatát, viszont az bizonyos, hogy az ilyen apró egyezésekből fakadó szimpátia már képes hidat ívelni a fogyasztó és a márka közé.

Legékesebb példa erre a minden szívet meglágyító régi Pappon GSM reklám (spoiler alert: kétszer - háromszor nézős!):

A képi világnak itt is meghatározó szerepe van, de ha nem menne alatta Jamie Winchester & Hrutka Róbert szerzeménye, az átélt videó végi katarzis biztosan elmarad.

Egy gyors vastaps után Dr. Kádár Magor mesélte el, hogy olyan munkája van amiről a teremben ülők fele még csak viccből sem gondolt. Cége ugyanis városmárkázás mellett  szagmárkázást is végez!

De! Tényleg azt!

Néha a kettő nem is áll olyan távol egymástól. Pláne mikor Budapest illatáról beszélünk:

 

Muszáj megjegyeznem, de sajnos biztos nem én vagyok az egyetlen, aki ha a ‘Budapest’ és ‘illat’ szópárokat egy mondatban hallja, nem feltétlen virágmezőkre és üde frissességre gondol azonnal. Egy kellemetlen mellékhatás a sok közül, ha itt nő fel az ember.

Hogy viszont kellemesebb vizekre evezzünk megtudtuk az is hogy a vanília valamint a jázmin milyen meghatározó is a másik iránt érzett vonzalom kialakulásában, továbbá hogy ha aktívan érezzük párunk illatát talán ideje újragondolni a kapcsolatot.

Szomorú de a “biztonságos” szagokat, illatokat az ember megszokja és csak akkor kezdi zavaróan érezni ha az illat forrásával valami nincs rendben.

Az ezt követő húsz percben Sas István gondoskodott a hallgatóság totális éhségérzetének kialakításáról.

Huszárik Zoltán Szinbád című filmjének egy ebédjelenete után már szemernyi kétség sem volt az emberben milyen fontos is a ízléses megjelenítés, legyen szó ételről,

de akár számítástechnikai termékről:

A kegyelemdöfést persze nem ez, hanem az állati ösztönökre sokkal inkább ható Carl's Jr. hamburger reklám adta meg:

Meg kell valljam, sok mindent akartam egy ilyen reklám után, de Kate Upton csak a második volt.

A kínzásként is felfogható videót egy kerekasztal beszélgetés követte aminek már nem voltam szemtanúja ugyanis az épp zárni készülő büfét igyekeztem korgó gyomorral és boci szemekkel újranyitásra bírni. Kár, hogy az ezen marketing eszközökről való tudás nem ment fel a befolyásuk alól.

Nah, majd legközelebb:)

 

Rönky Áron

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr78138134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása