Marketing Műhely

Marketing Műhely

Valóságshow és ami mögötte van

2011. október 17. - EvaCsordas

A valóságshow-k hatásáról, médiában elfoglalt szerepéről tudhattunk meg részleteket a Média Műhely idei első fórumán, melynek vendégei Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója és Szigeti Péter, a Kreatív főszerkesztője voltak.
A valóságshow tulajdonképpen a karakterek által írt - szerkesztők révén irányított - szappanopera. Kolosi Péter szerint, aki másképp áll a dologhoz az téved.
A reality show tíz éve van jelen a magyar médiában, s az adatok alapján, népszerűsége nem hogy megkopott volna, ellenkezőleg, tovább nőtt. Vajon miért nézzük és miért tagadjuk le,hogy nézzük, ezen műsorokat?
A való világ nézői heti 3-4 adást legalább követnek. A műsor nézettsége nagyon erős Budapesten és környékén,valamint a kisebb vidéki városokban, településéken.  Az Esomar jövedelmi kategorizálást tekintve többségében B illetve sok C kategóriába eső személy követi a műsort, az A kategóriába kevesen esnek közülük.
Ami a végzettséget illeti, a jelentős többség középfokú vagy az alatti képesítéssel rendelkezik.
Az értelmiség számottevő része azonban annak ellenére, hogy tájékozott a műsorban történtekről, letagadja, hogy nézné a valóságshow-t. Így pontos adatokat, ezzel kapcsolatban nem tudnak adni.
Kolosi Péter szerint a tagadás oka a reality-val szemben rosszul kialakult, értelmiségi attitűdben keresendő.
Szigeti Péter úgy véli a mai világban abszolút elképzelhető, hogy ezek az emberek ténylegesen ugyan nem nézik a műsort, de hírportálokról, bulvárlapokból, közösségi médiumokból értesülnek az eseményekről.
Akárhogy is a lényeg, hogy jó műsor = nézett műsor készüljön. A végső cél természetesen a profit, de hát az akkor jön, ha a műsor jó, azaz nézett.  Azok a legendák, hogy az sms bevételek a legfontosabbak, butaságok. Egy ilyen műsor gyártási költségeinek még 10%-át sem fedezik - nyilatkozta Kolosi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az ÖsszeEsküvők a nézettségi adatok alapján nem éri el a jelenleg 5 szériával futó való világot. Mint megtudtuk, korábban az RTL klubnál is felmerült a másik reality elkészítésének ötlete, de ezt több okból is elvetették. Szerintük ugyanis, rendkívül nehéz a műsor szereplőválogatása. Azokban az országokban volt felettébb sikeres a műsor, ahol matriarchális (anyajogú) társadalom alakult ki, nálunk ez idegen. A legfőbb ok azonban az, hogy a játék maga nagyon leszűkíti a történetet.  Mivel a TV2 képviseletében még sem volt jelen senki a fórumon, ezért ezt tovább nem is boncolták. Marketing szempontból, azért mégis érdemes volt meghallgatni, a konkurencia véleményét és elemzését a veszélyekkel kapcsolatban.
A beszélgetés zárásaként arra kérték Kolosi és Szigeti Péter, hogy soroljanak fel 5, a társadalomra pozitív hatással lévő jellemzőt a való világ kapcsán.  Szigeti Péter szerint a szórakoztatás, amit a műsor nyújtani képes maga egy érték. Aztán, hogy egy egyszerű ózdi szegény ember és a rózsadobon élő üzletembernek közös témája tud lenni ez a show.  Mindemellett próbál olyan üzeneteket is eljuttatni, hogy az együttélésnek vannak olyan normái, mint például a takarítás.
Ezen felül Kolosi Péter megemlítette a társadalmi együttműködést és felelősségvállalást. Emlékezzünk csak vissza az RTL klub 'Minden gyerek lakjon jól' jótékonysági programjára, melynek előrelendítésében, népszerűsítésében a villalakók is jelentős szerepet vállaltak.
Vajon mi kell ahhoz, hogy a fent említett műsorok sikeresek legyenek? Hogyan készül a VV5? A részletekért látogassatok el a Média műhely blogjára. http://mediamuhely.wordpress.com/2011/09/23/hogyan-keszul-a-vv5/

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr933310425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása