Ugyan mi jobb dolgunk lenne annál, hogy reggeli közben a médiával foglalkozzunk? Kávé, üdítők és fenséges falatok. Ezzel vártak minket szerda reggel a Mozsár kávéházban.
Az üzleti reggeli–melyet a Marketing&Média magazin szervezett- tematikája két részre bontható, mely a hangulatot is nagyban befolyásolta. Az első blokkban a televízió nagyjai beszélgettek arról, hogyan alakul a közönség ízlésvilága, és milyen műsorok hozzák a legnagyobb hasznot a kereskedelmi csatornáknak, valamint szó esett arról is, hogy milyen kihívások előtt állnak a kábelszolgáltatók a digitális átállással kapcsolatban.
Rengeteg hasznos és érdekes információhoz jutottam, például, hogy itthon a labdarúgásnak hatalmas nézettsége van, és a magyar - román selejtezőt másfél millióan követték nyomon. Ezen felül kiderült a szomorú valóság, hogy hanyatlik a csatornák nyeresége, és ez a színvonal rovására hajtja a malmot, ez is az oka annak, hogy a Csillag születik, és az X faktor megy minden évben. Feltűntek új szemléletek, amelyek zseniálisak, és remélem ebbe az irányba fognak terelődni a TV nézési szokásaink. A változás pedig a szakosodott csatornák jövőjére fókuszál, amely értékesebb hirdetési lehetőséget nyújt a jól pozícionálható célközönséggel. Így számolnunk kell az új csatornákkal, akik különböző csoportokat céloznak meg, és mint a marketingben, a TV-ben is a kategóriák törvénye érvényesül.
A többiek véleménye szerint, az első rész volt a komolyabb és szakmai tudást igénylő, ám én úgy gondolom, hogy sokkal lényegesebb dolgokat mondtak a második beszélgetésen.
Vajon mennyit érnek celebjeink, és mennyire fontosak a bulvármagazinok eladási mutatóiban? Nos, eléggé. Elkeserítő, hogy Sarka Kata reggeli rosszulléte a főcímlap témája.
A rövidke megbeszélés sok tapasztalatot és tudnivalót adott a média világáról, így mindenképpen hasznosnak véltem, hogy ott voltam és meghallgattam őket.
Kiss Attila Péter