Marketing Műhely

Marketing Műhely

A Red Bull globális marketing stratégiája

2015. december 03. - Rönky Áron

Április 7-én Takács Ákos a Red Bull marketing menedzsere tartott előadást a budapesti Corvinus Egyetemen.

A márka történetével kezdte az előadást, hogy Dietrich Mateschitz Thaiföldre utazott, ekkor még a Blendax fogkrémmárka marketingvezetője volt. Fáradtan szállt be a taxiba, a sofőrtől kér segítséget, aki egy helyi itallal kínálta meg. Az ital valóban segített, felpörgette, ekkor tudatosult benne a nagy lehetőség, Thaiföldön mindenki ezt issza, ám Európában ez az élénkítő hatású ital még nem ismert. Felkeresi az egyik helyi energiaitalt gyártóját a Yoovidhya családot ajánlatával, hogy alapítsanak céget. A mai napig 49%-ban Chaleo Yoovidhya fiáé a cég, 2%-ban a feleség birtokolja és szintén 49%-ban az osztrák Dietrich Mateschitz. Kevesen tudják, hogy 92 darab rajzfilmjét a Red Bullnak Pécsen készítettek a filmstúdióba. Ezek a kisfilmek önirónikusak és viccesek, itt már nem a nagy erős bika jelenik meg, mint a csomagolásokon, ennek a célja, hogy mindenki közelebb érezze magához a terméket, azonosulni tudjanak a karakterével, mert bármennyire is önirónikus és vicces is a kis sztori a probléma megoldása mindig a Red Bull. A csomagolását tekintve az alapítás évétől, tehát 1987 óta semmit se változott a design, ez is jó image-t tükröz. Kevés ilyen FMCG termék van. A csomagoláson a két egymással szembe lévő bikával, kiszerelésükkel és árukkal is szegmentálták, elhatárolták magukat a többi márkától. Évekig nem tudták melyik élelmiszer és ital kategóriába bejegyezni, új kategóriát teremtettek ebben is, az első export ország hazánk volt. Nálunk van a legtöbb konkurenciája is Red Bullnak összesen 85 darab. Felmérték milyen fogyasztási szituációkban jelenhet meg a termékük, így jött az extrém sportok vonala. Mint a szlogenje is utal rá, élénkíti a testet és a lelket. A sportoknál fontos az erőnlét, a koncentráció és a reakcióidő is. Ez magában is foglalja mire jó a Red Bull. Fogyasztói szituációkat ismertetnek meg az emberekkel, hogy maradandó legyen és fogyasszák. Ha akár egy egész éjszakát kell tanulnunk a vizsgaidőszak idején, de már alig bírunk fennmaradni arra is a megoldás a Red Bull, ha végig akarunk vezetni egy éjszakát balesetmentesen, arra is megoldást nyújt, és még sorolhatnám a szituációkat, amiken segíthet. A Red Bullnak sikerült elérnie, hogy különböző típusú emberek megtalálják a számukra kedvező előnyét az italnak. Sokan szponzornak tekintik a Red Bullt, mindeközben ez egyáltalán nincs így, a cég csak ahhoz a rendezvényhez adja a nevét, amit ő talál ki és azután a szervezését is lebonyolítja. Ezeknek az a célja, hogy beszéljenek róla, tehát kellőképpen megosztónak és innovatívnak kell lennie. Ilyen rendezvények például az Red Bull Air Race Világkupa, amely egy 2003 óta megrendezett nemzetközi repülő versenysorozat, melyben a világ legképzettebb pilótái vesznek részt, akiknek egy akadálypályán kell végighaladniuk a lehető legrövidebb idő alatt. A Red Bull ezután a kétszeres műrepülő világbajnokhoz, a magyar Besenyei Péterhez fordult, hogy szaktudásával és tapasztalatával segítsen a koncepció finomításában. Az esemény óriási sikere új korszak beköszöntét jelezte a repülősportok világában: megszületett az „Air Race”.Ez egy rendkívül látványos és nagy tömegeket megmozgató esemény. Formula–1-es autók a város szívében? Igen ez a Red Bull Racing, amelynek azon felül, hogy rendkívüli látványossággal szolgál a közönségnek, nem titkolt célja, hogy közelebb hozza a nézőkhöz a száguldó cirkuszt, és nemcsak azt, hanem úgy általában az autósportot. A Red Bull sportágakat is teremt, például a Moszkvában kerül megrendezésre az az esemény ahol két sportot kombináltak össze a jéghockeyt és a síelést, tehát jéghockey-val lesíelnek egy adott pontról. Nem utolsósorban ott volt a Red Bull Stratosz, amelynek során bebizonyították, hogy lehetséges az embernek a sztratoszféra határáról leugrania és áttörni a hangsebességet.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr888138114

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása