Marketing Műhely

Marketing Műhely

Marketing, public relations és reklám az egészségügyben, XIV. országos konferencia

2011. február 28. - A. Zsuzsi

2011. február 17-18-án a Marketing, public relations és reklám az egészségügyben című XIV. országos konferencián vett részt a műhelyünk.

                Lehetőségünk nyílt meghallgatni különböző területeken dolgozó emberek előadását. Dr. Rozsos István PhD, MBA, a Tettye Egészségügyi és Esztétikai Központból az elvárható gondosságról tartotta előadását. Szó volt a gyógyítók speciális helyzetéről, a globális tájékoztatás lehetőségeinek korlátairól, arról, hogyan torzul a tájékoztatás. A beteg ember keresi a gyógyulás lehetőségeit, informálódik. És az internet és a médiák speciális kutatási területek, amelyek tele vannak hamis információval és félrevezethetik a gyanútlan beteget.

                Nagy Ákos kommunikációs igazgató a VM.komm Kommunikációs Tanácsadó Irodától érkezett, és a ritka betegségek volt a témája. Előadásában arról beszélt, hogy a ritka betegségeket jobban meg kellene ismertetni az emberekkel, illetve a ritka betegségben szenvedő embereket közelebb kell hozni egymáshoz.

                A következő 10 percben Dr. Békési Andreát hallgattuk, a Bátor Tábor Alapítványtól. A beteg gyerekekkel való helyes kommunikáció fontosságáról beszélt nekünk. Az orvos-beteg kommunikáció fontos és alapvető része a gyógyítási folyamatnak. A gyermekorvos sajátos kommunikációs helyzetben dolgozik: egyszerre kommunikál a beteg gyermekkel és a gyermek családjával. A különböző életkorú gyerekek eltérő kommunikációs megközelítést igényelnek.

                Ezután a Révész Utcai Rendelőből érkezett védőnők tartottak bemutatót, „Kommunikáció a védőnői munkában” címmel. Leginkább arra koncentráltak, hogy milyen kommunikációs problémákba ütközhetnek a védőnők (szóözön, zsargon, általánosítás, szégyenlősség, okító, moralizáló magatartás).

                Dr. Pusztai Erzsébet orvos, okl. business és management, életvezetési és egészség coach azért érkezett, hogy az egészségteremtésről, a kommunikációról és a coachingról tartson előadást. Megtudtuk, hogy az egészségben maradás tényezői az érdemesség, a kezelhetőség, és az érthetőség. Felhívta a figyelmet arra, hogy az egészség megőrzésében, megteremtésében az élethez való hozzáállás alapvetően fontos. Csak ennek figyelembevételével lehet segíteni az életforma-változtatásban, és mindenekelőtt az orvosokat kell hozzásegíteni a változáshoz.

                Berend Dóra, a Corvinus Egyetem Gazdálkodástudományi kar marketing és média intézetéből, előadásának címe: A komplementer és alternatív medicina helye az egészségügyben – véleménytérkép magyar és külföldi egészségügyi dolgozók szemével. A komplementer és alternatív medicina napjainkban mind nagyobb népszerűségre tesz szert. Szabályozása kihívást jelent az egészségügyi kormányzatok számára, szakmai és etikai kérdéseket vet fel.

                Buncsik Ildikó kommunikációs és PR vezető, a Heim Pál kórháztól, az általuk tartott szülőknek szóló tanfolyamok tematikájáról és eszközeiről beszélt. Az évek óta nagy sikerrel zajló bölcsőhalál megelőző tanfolyamok speciális igényeket elégítenek ki.

                Kiss Katalin kutatási igazgató az online egészségügyi trendekről (2010-ben) tartott bemutatót. Az egészségügyi információkról online módon tájékozódók aránya gyors ütemben növekszik a felnőtt lakosság körében. 2010-ben az internetezéssel eltöltött idő minden 4. perce egészségügyi információszerzésre fordítódott. Az előadás részletesen bemutatta a laikusok online egészségügyi információszerzési szokásait, és kitért arra is, hogyan vélekedik minderről a szakma.

                A következő órában előadott még Varga-Tarr Sándor kommunikációs vezető (Érthetően az egészségért – non-profit egészségkommunikáció), Győrfi Pál kommunikációs és PR igazgató, Országos Mentőszolgálat (Segíts okosan programról), R. Nagy András ügyvezető igazgató, Próbakő (Önként és dalolva, önkéntesek keresése a közösségi médián keresztül), és Dr. Várszegi József ügyvezető igazgató, Szent Margit Rendelőintézet (Óbudai Egészségolimpia).

                És végül, de nem utolsó sorban, Dr. Papp-Váry Árpád Tanár Úr (BKF) adott elő. Először is megköszönte a segítségünket az előadásához, és hogy képviseltettük itt is magunkat. Előadása a gerillareklám alkalmazásának lehetőségeiről szólt az egészségügyben. Elmagyarázta a gerillareklám jelentését, majd kiemelt három olyan területet az egészségügyben, ahol mindenképpen helye van a gerillareklámnak, vagyis a fejfájás elleni tabletták terén, a dohányzás elleni fellépésben, és a potencianövelők piacán. Rengeteg példával, képekkel támasztotta alá állítását, és a hosszú napnak egy szórakoztató befejezést nyújtott.

                Nagyon érdekesnek és hasznosnak találtam az előadásokat, és sok kérdésemre kaptam választ aznap. Remélem a következő ilyen országos konferencián is részt vehetünk majd.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr682699107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása