Marketing Műhely

Marketing Műhely

Terjeszd ki a valóságod!

2011. október 17. - EvaCsordas

A valóság különböző aspektusait járta körül az idei Országos Reklámkonferencia. Mások látásmódja érdekes és új dimenziókat nyithat meg előttünk, ha nyitottak vagyunk rá. Ez az érzés, már a plenáris ülés alatt is megerősödött bennem. Itt hangzott el Dr. Füredi Márta szociálpszichológus előadásába a szabályok betartásának fontossága, versenyhelyzetben. Ugyanis korán sem mindegy, hogy tisztességes vagy méltatlan körülmények között nyertünk a versenyben. Legyen szó üzletről vagy akár sportról.  Fair verseny után a győztes képes szolidáris és nyitott maradni, a vesztestől nem tart távolságot, ugyanakkor a vesztes is könnyebben lép túl, gratulál a győztesnek és könnyebben szűri le a tanulságokat. Tisztességtelen versenyhelyzetben, csalással elért győzelem mindkét fél számára egyformán lehangoló. Bizonytalanságot, bosszúállást idéz elő, ami a kreativitást és a jobb eredmény elérését gátolhatja. Ezt pedig melyikünk is akarná?
A plenáris ülést egy fantasztikus ebéd követte, ínycsiklandozó fogásokkal, kellemes hangulattal. Ezek után üdén vetettük bele magunkat a délutáni előadásokba.
Halász Gyula vezette Kreatív Valóság szekcióban elsőként a hétköznapi kreativitásról esett szó.  Dr.Dúll Andrea környezetpszichológus érdekes kísérletek tanulmányait tárta elénk arra vonatkozóan, hogy milyen hatást gyakorol ránk az ingerszegény környezet. Mennyi ötletünk támad akkor, ha egyetlen érzékszervünk sem kap semmilyen ingert. A kísérlet alanyán egyébként a skizofrénia enyhébb jeleit észlelték. Így inkább azt javaslom, nyissuk ki a szemünket és lássunk a dolgok mögé, az inspiráció mindenhol ott van.
A délután folyamán Hantosi Bálint és Bíró Attila mutatta be, hogy az autóreklámok kreatívjaiban és reklámok grafikai elemeiben, oly sokszor használt elcsépelt vagy annak tűnő elemek, mint pl. a piros szín használata, bomba nő, gyerek, kutya mennyire működő képesek. Jelentjük a piros autó és bomba nő párosítás jolly joker, azonban a kutya illetve a gyerek nem az autóreklámok hatásvadász eleme.
A napot egy érdekfeszítő kerekasztal beszélgetés zárta – Luke we are your fathers - a crowdsourcing* mivoltáról, annak nemzetközi és magyar megvalósulásairól, módszertanáról.  Jó dolog-e, ha a fogyasztó találja ki a reklámot? Sőt, mi van akkor, ha már a termékfejlesztésbe is beleszól?
 A vitából arra a következtetésre juthattunk, hogy ez az újfajta módszer hatékony tud lenni abban az esetben, ha megfelelő szűrőt alkalmaznak az ügynökségek. Ha nincs egy szakmai kontrollja a projekteknek, akkor nem lehet igazán hatékony és innovatív megoldásokat megvalósítani.  Csomor Tamás (DraftFCB-LoweGGK) felvetette, hogy nem lehet, hogy az ügynökségek túlmisztifikálják saját befolyásukat? A MOL pl. egy diákok számára kiírt pályázat győztes anyagából választotta jelenlegi szlogenjét. És működik!
Számomra is úgy tűnt az ügynökségek résztvevői saját fontosságukat próbálták bizonygatni, persze abban nyílván igazuk van, hogy sok szemetet hord, össze a szél mire ráakad az ember az igazán zseniális ötletekre.
Ha szeretnétek látni egy konkrét megvalósulását a crowdsourcing-nak kattintsatok a következő linkre. http://mystarbucksidea.force.com/
Ennyi információ után jöhetett a szórakozás. A gála vacsora és a Golden Brain díjátadó felejthetetlen pillanatokat és ismeretségeket nyújtott számomra. Fenséges vacsora impozáns környezet és asztaltársaság, mi mást is kívánhatna egy BKF-es hallgató. (Talán több táncos lábú embert)
A második napon a legnagyobb érdeklődéssel Szabó Erik (Carnation) Kiterjesztett valóság-át fogadtam.  Érdekes meglátással szolgált arról, hogy milyen volt illetve milyen jelenleg a valóság, amiben élünk, és hogy gyakorlatilag az a világ, amit online létrehozunk magunknak szintén a jelenlegi valóságunk része.  Az internet egyébként számos iparágat változtatott meg gyökeresen, többek között a turizmust és a szórakoztató ipart. A soron következő ág pedig a közlekedés és az autó ipar lesz.
Urbán Zsolt (HD Group - ügyvezető) előadásában a mobilvalóságot tárta elénk. A statisztikák a világon okostelefont használók köréről, mobilhasználati szokásairól és az applikációk számának rohamos növekedéséről, számomra - annak ellenére, hogy folyamatosan követem a trendek ez irányú változásait - megdöbbentőek voltak. 
Itt egy 2011-es infógrafika arról milyen hihetetlen mennyiségű információt hozunk lére egyetlen perc alatt az interneten.

Az applikációk egyre több cég számára válnak fontossá a fogyasztókkal való kapcsolattartásban. Erre több kiváló példát is hallhattunk. Az applikációk trendje az életmód és a vitalitás irányába mutatat így az elhangzott példák közül az Absolute Drinkspiration és a Riomare iTuna alkalmazásait ajánlom mindenki figyelmébe.
A későbbi előadások során az X-box egyik újítását a Kinect technológiát ismerhettük meg Velvárt András révén, ami szintén új dimenziókat nyitott meg előttem.
Összességében egy kreatív, reaktív és kiterjesztett valóságot ismertem meg ezen a reklámkonferencián, a válság valóságát pedig meghagytam másoknak.
Örülök, hogy az esemény része lehettem!

Csordás Éva

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr963310605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása