Marketing Műhely

Marketing Műhely

Emoráció - Reklámkonferencia 2010

2010. október 19. - K.Zsófi

Szakmai szemmel nehéz dolgom van. Szívem szerint minden szekcióra beültem volna, de sajnos nem tehettem. Ahol viszont voltam és nemhogy a tetszésemet elnyerte, de a későbbiekben pár linket is kaptam az előadótól, hogy jobban bele tudjam magam ásni a témába, a Mi köze Julius Caesarnak az iPhone-hoz? Mányai Csaba workshopja volt. A reklám logika zsákutcája, a kivezető út és a marketing ökológiája a téma. „Bár az eszközök változtak, a marketing és a reklám alapvető logikája jelenleg is még egy bő fél évszazados, mára idejét múlt paradigmára épül. S a következmény: csökkenő költséghatékonyság, növekvő verseny, nyomás és tanácstalanság, csökkenő társadalmi elfogadottság, növekvő kiábrandultság... itt az ideje az érdemi változásnak!” - Ezt írta saját szekciójáról Csaba. Gyakorlatilag reklámpszichológiáról volt szó, rengeteg jó példával fűszerezve. A szép az egészben az, hogy mint pályakezdő és természetesen, mint fogyasztó is tisztában vagyok egy termék bevezetésével és a marketing hatásával, de mindezt tudományosan elmagyarázni és levezetni gyönyörű! A legelső mondat, amit tanítanak a marketingesek az, hogy a marketing nem más, mint a fogyasztó fejében elhelyezni a terméket. Ez ennél sokkal több. Itt nem a terméket helyeztük el, hanem magát az érzést, annak kialakulását és változását vitattuk. Percepció… Gyönyörű!

Természetesen nem ilyen egyszerűen csak beleugrottunk a közepébe a dolgoknak, mindezt megelőzően résztvettünk egy plenáris ülésen, amit Mezricky László az MRSZ elnöke nyitott meg. Itt hallhattunk Rubik Ernő, “a tárgy” és a marketing kapcsolatáról, Jelenits István ébresztett rá minket, hogy néha álljunk meg és gondolkodjuk el a reklámokon, Horn György intett óva attól, hogy a gyermekeink ötödik osztályba lépjenek és Felcsuti Péter az országunk és a morál kérdéskörét feszegetve tért ki rá, hogy a társadalmunk értékrendje megváltozott.

Írta: Martincsek Kristóf

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr192382712

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása