2010. október 8-án este 19:30-kor került sor az idei EFFIE díjak átadására. Sokan talán nem tudják, mit is jelent pontosan ez a díj. Egy nemzetközi díjról van szó, melyet a világ számos országában átadnak, ennek megfelelően az elsőszámú világnyelv, az angol efficient szóból ered, ami hatékonyságot jelent. Az EFFIE gála célja azon cégek kommunikációs kampányának elismerése és díjazása, melyek a leghatékonyabbak voltak az elmúlt évben, vagyis a leginkább elérték kitűzött céljukat. A díjra szolgáltatással és termékkel egyaránt lehet nevezni. A rendezvény a Reklám Világszövetség (IAA) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek (MAKSZ) közös szervezésében valósul meg.
A rendezvényre a Nemzeti Színházban került sor, és körülbelül másfél órán keresztül tartott a díjátadó. 27 EFFIE díj átadására került sor, többek közt a Pöttyös Guru kampánya a nem tartós fogyasztási cikk – étel kategóriában, az OTP nem duma kampánya az image kategóriában, a Bátor Tábor kampánya pedig a társadalmi célú kampány kategóriájában kapott arany-effie díjat. Elismerésben részesültek még továbbá például a Wattaface casting kampány, a Lenor Parfumelle kampánya, a McDonald’s M kampánya valamint az Erste Kamatbiztos betét kampánya. A beérkezett kampányokat egy 100 tagú zsűri bírálta el. A zsűrizésben pedig olyan szakmai tekintélyek vettek részt, mint Dr. Papp-Váry Árpád, a BKF Marketing Intézetének vezetője, Sas István, a Kommunikációs Akadémia képviselője és egyben főiskolánk kiemelkedő oktatója, valamint Kőszegi András a BrandTrend Kommunikáció cégvezetője. A díjak díját, a platina effie-t a Vatera – Megcsalt feleség kampánya kapta, melyet Dr. Takács Ildikó adott át, a kampány pedig természetesen aranydíjas is lett kategóriájában. A díjátadón továbbá olyan szakmai tekintélyek vettek részt mint Pócsik Ilona, a Reklám Világszövetség Magyar Tagozatának jelenlegi elnöke. A gála Krizsó Szilvia és Schulek Csaba műsorvezetésével valósult meg. A díjátadó után egy állófogadásra várták a meghívottakat, így az este a díjátadóval még korántsem ért véget.
Az EFFIE Gálaest életünk egyik felejthetetlen élménye lett. Ez a díj az igazi elismerése a marketing szakma képviselőinek, mivel valóban a teljesítményt, a hatékonyságot díjazza. Az idei volt a nyolcadik EFFIE díjátadó hazánkban, és remélhetőleg még sokáig lesz nekünk, mint a szakma képviselőinek, életünk része. Ha egy szakember a marketingkommunikáció területén munkálkodik, ez a díj az igazán nagy elismerés számára. A magyarországi reklámkampányok pedig az EFFIE díj nemzetközi mivoltához méltóan megállják helyüket a márkák, termékek és szolgáltatások harcában.
Írta: Landi Szilvia és Nagy Dániel