Marketing Műhely

Marketing Műhely

Az öltönyös és az új szemeszter

2011. október 18. - kittikoncz

Újra elkezdődött a főiskolai tanév, és a Marketing Műhelyben is megtartottuk az első megbeszélésünket. Felsorolásra kerültek az előttünk álló legfontosabb feladatok, melyek többek között a KKV marketing irodalmi kutatását és a TDK-n való részvételt jelentik. Kéthetente fogunk találkozni, amikor egyeztetjük, hogyan haladunk a felsoroltakkal.

Azonban adósok vagyunk még egy kísérlettel, melyhez lehetőségünk nyílt csatlakozni. Július közepén a MrSale Öltönyüzlet arra kereste a választ, hogy befolyásolja-e az emberek hozzáállását az öltöny viselése? Egy 1955-ös texasi kísérletet vettek alapul, melyben egy beépített férfi bizonyos alkalmanként öltönyben és nyakkendőben, illetve „utca ruházatban”, farmerban és pólóban sétált át a piros lámpánál. Az azonos és a szemközti oldalról is megvizsgáltuk, hányan követték a gyalogost, akinek a szerepét kés Zoltán, a MrSale Öltönyüzlet tulajdonosa vállalta el.

  öltöny1.jpgöltöny2.jpg

 

 

 

 

 

 

A kísérlet eredményeként kiderült, hogy másfélszer többen követték a beépített személyt, amikor öltönyt és nyakkendőt viselt, mint amikor egyszerű farmerban és pólóban sétált át a piroson. Ha százalékosan akarjuk kifejezni, akkor azt mondhatjuk, hogy a megfigyelt emberek 48 százaléka követte a piroson átkelő öltönyös férfit, és 33 százaléka lépett le a járdáról az egyszerű utcai ruhát viselő gyalogos férfi után.

„Számomra is meglepő volt, hogy milyen mértékben befolyásol az öltöny. Amikor öltönyben léptem le, gyakran úgy követtek az emberek, hogy szét sem néztek, míg amikor hétköznapi ruhában voltam akkor ha le is lépett valaki, előbb szétnézett” – mondta el tapasztalatát Békés Zoltán.

Papp-Váry Árpád, a BKF Marketing Intézetének vezetője a röviden és tömören ezt nyilatkozta: „Úgy tűnik tehát, hogy az öltöny a piros lámpánál is tekintélyt sugall.”  Hozzátette: „Nem szabad azonban elfelejteni, hogy míg az 1955-ös texasi kutatásoknál még 3,5-szeres, addig most csak 1,5-szeres volt a különbség. Ahogy azt sem, hogy ez egy kisebb, kezdő felmérés volt, és a kísérletsorozat egésze fogja majd megmutatni, hogy miként hat ma Magyarországona a többi emberre az öltöny viselése.”

Azt a felvetést pedig, hogy valóban vakon követjük-e az öltönyt viselőt Ifj. Rekettye Gábor, a BKF Marketing Tehetségműhely vezetője foglalta össze: „Ha csak azt nézzük, hogy hány esetben jut eszébe valakinek az ott állók közt, hogy kövesse az illetőt, akkor nincs nagy eltérés. Az utcai ruha esetében 51%, míg az öltönyös esetében 56%-ban volt legalább egy ember, aki nekivágott a pirosnak. Ha viszont azt számoljuk, hogy összesen hányan követik a beépített embert, akkor már komolyabb a különbség.”  

A MrSale Öltönyüzlet és a BKF közös kísérletének köszönhetően bebizonyosodott, hogy az öltöny az üzleti életben méltán fontos jellemzőket: tekintélyt és hitelességet kölcsönöz a viselőjének, ezért valóban fontos odafigyelni a megjelenésre.

A közös munka eredménye lett az is, hogy a MrSale Öltönyüzlet különböző internetes felületeken: mint például az index.hu, kreativ.hu, gondola.hu, amaino.hu, napiaszonline.hu és a marketinginfo.hu oldalakon is megjelent.

Csordás Éva és Koncz Kitti

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr813280211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása