Marketing Műhely

Marketing Műhely

VI.MFOR - Marketing Konferencia

2010. október 19. - EvaCsordas

Hatodik alkalommal rendezték meg a Menedzsment Fórum Marketing Konferenciát, ahol ez alkalommal az online reklámpiac helyzetét elemezték több aspektusból. Kingával együtt vehettem részt az eseményen, ahol több hasznos gondolat és felvetés hangzott el.
Gazsó Gábor (EvoMedia Kft Sales House stratégiai partner) nyitotta meg a konferenciát. Ő maga a munkája mellett egyfajta "Önkéntes online nagykövetként" igyekszik az internetes felületek széles körű kihasználására ösztönözni a mindenkit.
Későbbiekben Kovács Nándor (Kirowski) tartott előadást arról, hogyan lehet a klasszikus online eszközökből a maximumot kihozni. Már maga az a tény, hogy az online eszközök nem a new media eszközök közé tartoznak, hanem a klasszikus reklámhordozók közé sorolandók, jelzi, hogy milyen gyorsan halad a világ.
Az ő megállapításai közül érdemes megemlíteni a román OTTO 3 különböző ajánlatának mérésével kapcsolatos tapasztalatait. A nyeremény játék, az ingyenes szállítás, illetve a 15%-os kedvezmény. A számok azt mutatták, hogy 88%-al több kattintást hozott az ingyenes szállítás, azonban ha csak ez alapján döntöttek volna a kampány sikerességéről azt nagyon rosszul tették volna. A kedvezmények ugyanis 20%-al több eladást eredményeztek, ami 38%-os bevételt eredményeztek.
Tehát nem szabad "klikk fetisisztának” lennünk. Ezt a témát járták körbe az első kerekasztal beszélgetés során (is). Sok érdekes felvetés és megállapítás hangzott itt el. Többek között az, hogy a display/banner típusú kampányok hatékonyságát nem fejezi ki és nem is méri pontosan a kattintás, mivel márkaépítésre gyakorolt hatásuk sokkal jobb annál.
Becker György (MKB Bank ügyvezető igazgató), végzettségét tekintve szociálpszichológus - úgy véli, hogy érdemes lenne változtatni azon, hogy ellentétben a tv-vel, online (platformon) sokkal kevésbé vagy egyáltalán nem tudjuk, hogy milyen tevékenységet folytat a fogyasztó a böngészés közben vagy mellett. Érdemes lenne ezeket vizsgálni, ez a szegmentálást is új irányba mozdíthatná el.
A következő hasznos gondolat az volt, hogy az embereket nem a megszokott módon kell elérni, mivel az már sok esetben nem tud hatékony lenni. Tematizálni kell a reklámokat azok szerint, a megfigyelések szerint, hogy mivel kell az egyes embereknek megküzdeniük a napjaik során. És az aktuális problémákhoz vagy élethelyzetekhez kapcsolódó reklámokkal kell elérnünk a fogyasztókat.
Konkrét példa a konferencián ezzel kapcsolatban nem hangzott el, de korábban az IKEA vár alakú gyerek ágyait, már hasonló elv alapján reklámozták rádióban. A témával Mányai Csaba is foglalkozott már a könyvében.
A rádió tehát alkalmazkodik a napon belüli változáshoz, az interneten azonban ezt még sem használják ki. Miért?
Érdemes lenne ezen elgondolkodni és ez irányba tovább lépni.
Szabó Ákostól hangozott el az a megállapítás mi szerint a Google-ben kattintók a valós célcsoport 10%- át fedik le a nemzetközi kutatások szerint. Wolf Gábor twitter-en erre csak annyit reagált, "Ha ez igaz"
Kíváncsian várom az ő információt ezzel kapcsolatban az exporól.

A konferenciára Spilmann Katalin (Coca-Cola Mo.) két esettanulmányt hozott magával. A Coke Club és a Fanta tánc online kampányok kiváló példák voltak arra, hogyan lehet élményt nyújtani a fiataloknak a legnépszerűbb portálok - YouTube, Facebook, iWiW, Twitter, Flickr - segítségével úgy hogy azok aktívan részt vesznek az élmények megosztásában. http://cokeclub.hu/
Tehát a WOM miatt érdemes fent lenni a közösségi portálokon!

Az utolsó előadásban megtudhattuk, mi kell ahhoz, hogy a fogyasztóknak valós élményt nyújthassunk online. Ugye ismerős?  Dr. Papp-Váry Árpád tanár Úr már a legelején promózott minket lelkes BKF-es Marketing Műhelyeseket és megköszönte a segítségünket.
12 pontban összeszedett és rengeteg példával alátámasztott megállapítások között elhangzott az igazi kapcsolat fontossága, az élethűbb megjelenés, a személyre szabás, a kézzelfoghatóság, a látható garancia iránti igény, valamint a fizikai kapcsolódás igénye mellett a közösséghez tartozás érzete illetve az egyszerűség fontossága is hangsúlyos.
A Kinga által már említett Pizza szállítók ( http://www.dominos.com/ ) ötlete az én tetszésemet is abszolút elnyerte. Ráadásul a SuperBowl napján a CNN reggeli műsorában le is tesztelték az oldalt, ami hatalmas promóció volt a cég számára, ráadásul ingyen (!)
Miközben minden online lesz, egyre jobban vágyunk a fizikai kapcsolódásra ezt jól példázza ez a póló is.

 

 

 

 

 

 

 



 

Haszons dolgokat tudtam meg ezen a konferencián és köszönöm ez úton is a lehetőséget!
Ha érdekesnek találtátok a beszámolót, menjetek vissza facebookra, iwiwre és csiripeljétek el a többieknek is ;)
 

Csordás Éva

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr192383044

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: webdesign antwerp 2018.02.20. 14:57:08

Kerékpár bolt - Kerékpár turizmus - Kerékpár bolt

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása