A szeptember 28-29-i Emoráció reklámkonferencia Egerszalókon, az újonnan átadott Saliris Hotelben került megrendezésre. A Marketing Műhelyt ezúttal hatan - Antal Zsuzsanna, Csordás Éva, Koncz Kitti, Konkoly Zsófia, Martincsek Kristóf, Tóth Klaudia - képviseltük, és úgy érzem, bátran kijelenthetem mindannyiunk nevében, hogy nagyszerű élményben lehetett részünk.
Tíz órára értünk Egerszalókra, épp a plenáris ülés megnyitójára, melynek során Mezricky László, az MRSZ elnöke és Tőgyi Gábor, Egerszalók polgármestere köszöntötte az egybegyűlteket. Őket követte Rubik Ernő beszéde, aki a világ egyik legismertebb és legelismertebb márkájává vált kockáról (ahogy ő hivatkozott rá: "a tárgyról") beszélt, amit számtalan multinacionális vállalat és márka használt már saját imidzsének megjelenítéséhez. Azt fejtegette, vajon mi magyarázhatja a kocka időtálló sikerét, és hogyan válhatott kulturális és nyelvi korlátoktól függetlenül világszerte ismert jelképpé.
Nagy meglepetést okozott Jelenits István, piarista szerzetes, teológus, író és tanár beszéde, ami egy egészen más - új - megvilágításba helyezte a reklámot, valamint annak hatásait a társadalomra.
Számomra az egyik legérdekesebb előadás Horn György, az Alternatív Közgazdasági Gimnázium pedagógiai vezetőjének nevéhez fűződik, aki a tanárok és diákok közötti párbeszéd és együttműködés fontosságát hangsúlyozta, szót ejtett az iskola és a reklám viszonyáról, illetve segítséget nyújtott a reklámszakmának a tizenévesek lelkivilágának, életkori sajátosságainak megismerésében.
Rengeteg érdekes előadást kínált a program, melyekre szívesen ellátogattunk volna csoporttársaimmal, de végül úgy éreztük, jól döntöttünk, mikor Mányai Csaba workshopja mellett tettük le a voksunkat. A szűk körű előadásról Kristóf írt részletesen, én csak annyit tennék hozzá, hogy számos hasznos információt, érdekes és izgalmas példákat hallhattunk, melyek remekül kiegészítették a marketing- és reklámszakmáról eddig megszerzett tudásunkat.
Este gálavacsora várt bennünket a hotel halljában, mely egy fantasztikus hangulatú buliba torkollott. A DJ és a korlátlan koktélfogyasztás megtette a hatását: mindenki remekül szórakozott, és kis csapatunk is jobban összekovácsolódott az éjszaka folyamán. :)
Másnap Papp-Váry Árpád Érzelmes fiúk és tökös csajok című szekciójára látogattunk el, mely azt a kérdéskört boncolgatta, hol tart ma a kisvállalati reklám Magyarországon. Az előadás folyamán megszólalt Wolf Gábor, a marketingcommando.hu vezetője, Tóth Mihály (egykori BKF-es hallgató) és Molnár László a KERKOM cégvezetője illetve promóciós vezetője, Schillinger Zsuzsanna az első online fitnessterem feltalálója, és Urbaniczky András, a WordPress Varázslat Tréning vezetője, aki arról beszélt, hogyan lehet saját weboldalunk 1 nap alatt.
Nagyon örülök, hogy élhettem ezzel az egyedülálló lehetőséggel és részt vehettem ezen a kiemelkedő eseményen. Kíváncsian várom a következő konferenciát. :)
Írta: Konkoly Zsófia