Marketing Műhely

Marketing Műhely

Emoráció 2010

2010. október 19. - kittikoncz

   Emocionális és racionális. Ebből a két kifejezésből született meg az emoráció szóösszerántás, mely a 2010-es egerszalóki reklámkonferencia középpontjában állt. Nem véletlenül, hiszen ha vásárlóként állunk egy termék, szolgáltatás előtt, akkor vagy az érzelmi, vagy az ésszerű gondolkodásunk dönthet. Olyan ez, mintha az egyik vállunkon egy angyal, a másikon pedig egy ördög ülne. De vajon melyik az angyal és melyik az ördög? A racionális döntés lehet csak a jó, hátrahagyva az érzelmit? Avagy éppen fordítva? Szerintem ezt sosem lehet pontosan konkretizálni.
 Egerszalók életem első reklámkonferenciája volt, ezért nagyon izgultam, hogy milyen lesz. Amikor odaérkeztünk a szállodába csak ámultam, csodaszép komplexumot hoztak létre. Merem állítani, hogy betartom, amit polgármester és a tulajdonos kért, ugyanis szívesen hírét viszem ennek a helynek, ahol egyaránt lehet pihenni és szórakozni is. Szakmai oldalról is hasznosnak találtam a két napot, de kár, hogy egyszerre nem volt alkalmam több helyen is részt venni. Jó lett volna mindenbe belehallgatni egy kicsit. Nagyon érdekes volt a plenáris ülésen felszólalók nézőpontjait végigkísérni, ők olyan előadók voltak, akik nem konkrétan a reklám szakmában dolgoznak. Mint például Jelenits István piarista szerzetes –aki személyes „kedvencem” volt ezen a napon- arról beszélt, hogy a mai reklámoknak sokkal egyértelműbbnek és társadalom centrikusnak kellene lenniük. Nagy tömegekhez szólnak, de ezen tömegek nem igazán értik, vagy inkább félreértik őket.
  Rubik Ernő beszédében rávilágított arra, hogy valóban milyen rengeteg reklámban használják a cégek a bűvös kockát, és micsoda elmés megoldások vannak, illetve, hány helyen gyártják illegálisan a kockát a Közel-Keleten.
  Egy rövid, ámbár kalandos és finom ebéd után a Szépasszony-völgyben, visszatértünk a konferencia helyszínére, ahol Mányai Csaba: Mi köze Julius Caesarnak az iPhon-hoz? frappáns elnevezésű workshopján vettünk részt mindannyian. Kiderült, hogy valóban van kapcsolat Caesar és az Apple okostelefonja között. Hiszen, ha Caesar nem küldött volna állandóan hírt magáról és a seregéről a római népnek, akkor a nép bizalma nem biztos, hogy megmaradt volna felé, és az is valószínű, hogy nem élte volna meg a hazatértét. Ezt a iPhon-nál nem kell ilyen véresen komolyan venni, de szem előtt kell tartani, hogy adott esetben a célközönséggel való folyamatos kapcsolattartás, a figyelem vásárlókra fokuszálása nagyon-nagyon fontos dolog a marketingben. Erre természetesen nagyon ügyes ötletek a social media eszközei (facebook, twitter).
  Kimerítő, ám annál hasznosabb napunk után egy fergeteges buli várt ránk, telis-tele finomságokkal és koktailokkal. Tánc is volt kifulladásig…
  A következő és egyben utolsó napon megpróbáltuk kiheverni a buli fáradtalmait, és újult erővel csaptunk bele szakma nagyjainak meghallgatásába.
  Az első szekció, amin részt vettem ezen a napon a designról, arculatról és egy nagyon frappáns horvát cégről szólt. Ezek közül kiemelném Davor Bruketa előadását, amit nagyon élveztem. A lendületes, humoros és nem utolsó sorban kreatív ötletek az abszolút kedvencemmé váltak! A Bruketa&Zinic kreatív igazgatója angol nyelvű előadásában lendületes, humoros stílusban tárta elénk cégük saját, egyedi alkotásait. Mint például egy összehasonlítást két plakát között, hogyan főz egy nagymama teljes szívvel és anélkül? Vagy egy kevésbe édesített termék reklámján már kevesebb kiscica van kevesebb gombolyaggal egy kosárkában. Nem beszélve arról a könyvről, amiben fehér, üres lapok vannak, de ha betesszük a sütőbe és kisütjük, akkor előbukkannak belőle a betűk, ezáltal az értékes receptek. Sorolhatnám még, egyszerűen magával ragadott, ez nem vitás.
  Utolsó szekcióülésként Papp-Váry Árpád vezetésével arra kívántak választ adni a felkért előadók, hogy holt tart a kisvállalati marketing hazánkban?
  Ezeket az előadásokat is szívesen hallgattam, mert erről a témáról kevesebbet hallani a multinacionális cégekkel telített Magyarországon. Nagyon örültem, hogy az első online fitneszteremről is esett szó, ez a téma különösen tetszett és értékelem a kezdeményezést. A kisvállatok facebookon történő reklámozására, népszerűsítésére is láttunk példát. Illetve kiokultunk, hogy egyedül is képesek vagyunk saját honlapunk létrehozására, és ezáltal kiscégünk felvirágoztatására. Vegyes érzelmek és erős viták közepette zárult a napunk, ugyanis ez előző kérdésben nem mindenki értett egyet, de ez talán így van rendjén, hiszen egyet érteni nem kötelező!
  A magam és a marketing műhelyes társaim nevében is köszönöm a részvételt!

Koncz Kitti


A bejegyzés trackback címe:

https://hamarmu.blog.hu/api/trackback/id/tr332382910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása